-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:17133 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

چرا رسول اللَّه « ص » از كودكي يتيم شد و چرا فرزند پسر از ايشان باقي نماند ؟
اين امور براساس مشيت و اراده الهي تحقق يافته و مشيت الهي به يقين براساس حكمت و مصلحت بوده است؛ ليكن از آنجا كه در منابع روايي و در قرآن كريم به آن اشاره نشده ، نمي توان به طور قطعي درباره آن سخن گفت .
شايد حكمت يتيم شده آن حضرت در كودكي براي انقطاع بيشتر آن حضرت به سوي خداوند باشد . و شايد از آنجا كه يتيمي در انسانهاي شاخص باعث مستحكم تر شدن شخصيت آنان و به طور كلّي سازندگي بيشتر آنان مي شود ، پيامبر مكرّم اسلام از كودكي طعم يتيمي را چشيد .
همچنين نداشتن فرزند پسر ، شايد خط بطلاني بر تكيه بيش از حد بر پسر ، و اينكه پدر ( حتّي در پيامبر و رسالت ) با پسر ادامه مي يابد بوده باشد . و شايد تأكيد ديگري بر مقام والاي اميرالمؤمنين علي « عليه السلام » كه با دختر گرامي رسول الله « ص » ازدواج كرد ، بوده باشد؛ زيرا مقام وصايت با ازدواج با فاطمه زهرا « س » به منقبت بزرگ ديگري رسيد و نسل امامت و وصايت پا گرفت .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.